مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 آبان 1401 ساعت 20:302022-11-18سياسي

یادداشت| مغزها در اسارت هشتگ ها/دموکراسی رسانه ای یا کاپیتالیسم رسانه ای


برخی رسانه ها با شعار همه بینی، تنها زوایای مختلف خود میدان را دیده و با تکیه بر اثر نزدیکی در حوزه شناخت و ایجاد پژواک در بٌعد عصر روایت، اذهان را به اسارت هشتگ ها دنیای پلتفرمی درآورند تا از طریق ژست های مصرفی رسانه ای چند کلیک بیشتر را نصیب خود برای ماندگاری در تاریخ کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم افشاری در یادداشتی نوشت: رسانه را می توان در کنار اینترنت به عنوان تأثیرگذارترین پدیده عصر حاضر نامید که امروز ما شاهد تغییر پارادایم در روش های رسانه ای با بهره گیری از دانش شناختی هستیم تا با ساده ترین روش مسائل تبدیل به بحران و بحران تبدیل به مصائب برای کشور شود.

دراین بین می توان رویکرد ایجاد خط تراز در رسانه برای به تصویرکشیدن افزایش کمیت نسبت به روز گذشته که به شکل کیفی آغاز و با روش کمی به حرکت درآمده و متعاقباً تبدیل به یک جریان همگن رسانه ای شده و در ادامه از طریق یک حلقه تکرار نامحدود برای چرخش بین تصمیم سازان به میدان ملتهب و تعرفه آن در رسانه های منتظر برای رسیدن به سمع و نظر مخاطب مستأصل از فضای شناختی ایجاد شده را مثالی از ماجرای این روزها کشور عنوان کرد.

ایجاد گسل های قومیتی، ایدئولوژیک، نظری و امنیتی و تعمیق این ها ( به ترتیب مورداستفاده در BBC، من و تو، ایران اینترنشنال و VOA) تنها بخشی از رویکرد 36


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت| مغزها در اسارت هشتگ ها/دموکراسی رسانه ای یا کاپیتالیسم رسانه ای

یادداشت| مغزها در اسارت هشتگ ها/دموکراسی رسانه ای یا کاپیتالیسم رسانه ای